Mitt liv om 10 år

"Skriv om hur du tror ditt liv är om 10 år! och jämför om 10 år med hur du trodde det skulle vara"
Det var en utav kommentarerna jag fick när jag bad om något att blogga om, jag tror inte att jag kommer ha en blogg om 10 år att kunna jämföra på. Men det var en kul idé ändå, så hur tror jag att min liv ser ut om 10 år?
 
Då är jag 27 år, ska fylla 28. Om allt nu skulle gå som jag själv hoppas och vill så skulle jag bo någonstan i Sverige eller i USA i närheten av en sjö eller vid havet. Alltså verkligen nära, sjötomt vore ju inte helt fel. Men då skulle det krävas att jag gifte mig rik, och sannolikheten för det är väl inte allt för stor. (Eftersom att jag själv vill jobba som polis, där lönen inte är så hög så skulle jag med andra ord inte ha råd med en sjötomt.) Men gift vill jag i alla fall vara sedan några år tillbaka, med min man vill jag ha ett barn på 1-2 år och vänta ett andra vid den åldern. 
 
Så ja jag vill jobba som polis, inte en sådan som stannar bilar som kör för fort. Utan jag skulle vilja vidareutbilda mig, för att sedan utreda, jobba som sjöpolis eller kanske hundförare. Jag vet inte, men jag ska jobba inom polisyrket i alla fall. 
 
Innan allt detta vill jag ha sett världen och levt livet. Jag vill ha spenderat en längre tid i USA, typ jobba som i Au Pair i ett år. Någonting, jag måste dit i alla fall, även om jag inte skulle bo där för evigt.
 
Men hur allt än slutar så, hur klyschigt det än låter, så vill jag vara lycklig och ha nära och kära omkring mig. För i slutändan är det det enda som faktiskt betyder något.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0