Negerbollar?

Jag bakade ju som sagt chokladbollar förut, jag skulle leta upp receptet i en receptbok. Jag får en liten chock när det står "Negerbollar", i en receptbok?!
Ordet negerbollar används ju ofta istället för chokladbollar, och jag skulle inte kalla någon rasist för att den sa det. Dock tycker jag att det är väldigt olämpligt att använda det ordet, speciellt i en receptbok. Dels för att vad har "negrer" och chokladbollar med varandra att göra? Och för att ordet neger ofta används i negativa sammanhang som skällsord.
Så folk kanske borde tänka sig för innan man säger negerboll, om jag i alla fall hade varit mörkhyad att jag nog gått fram och smällt till den som sa det. Men det är ju jag det. :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det heter negerboll

<>< negerboll ><>

http://www.youtube.com/watch?v=8aij6JBioL0

2012-11-30 @ 20:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0