TJECKIEN

LÄS DEN SOM ORKAR. ;)
Tjeckien har varit en kul och cool upplevelse! :)
I måndags kväll åkte vi till Skavsta flygplats där vi sov på ett hotell som var fint utifrån och i lobbyn med men inte på rummet, det var lite och luktade fotsvett, men det var ju ett kortdistansrum eller vad det nu hette för vi skulle bara sova där en natt så det gjorde inget.
Vid 7-tiden gick planet till Tjeckien, det var härligt att flyga haha. :D
Och först när vi kom dit hittade vi inte till hotellet så vi frågade några poliser som inte kunde engelska om vägen så det blev lite fel, haha.
Men till slut hittade vi. Sen så gick vi ut och åt på Mc och gick runt massa på stan, det fanns hur många affärer som helst men nästan inga snygga kläder! Men jag hittade ändå en tshirt.
Nåt jag la märke till var att det inte var nåt skräp alls på gatorna och ädnå fanns det nästan inga soptunnor hahahahah. Och att jätte många luktade svett, har dom inte deodorant i tjeckien?!
Sen på kvällen åt vi på nån restaurang, där jag tog lasagne, och min mamma gör mycket godare lasagne..
När jag vaknade upp nästa morgon känndes allt bara så rätt och bra, varför vet jag inte men det var en härlig känsla. Sen så åt vi frukost i en liten "matsal", hotellet var i så stort, men det var mysigt.
Efter frukosten så gick vi ut lite på stan där jag köpte nya skor, vita Converse.
Sen så gick vi mot Charlsbridge eller Carlsbron som den heter på svenska, som är en känd bro i tjeckien där det var massa statyer och försäljare, och en man som spelade på glas, det var jätte coolt. Tänkte lägga upp det på youtube haha, men min USB-kabel är borta till kameran! :''''''''''''''''''(
Så kan inte lägga ut några bilder nu heller, men det kommer när jag hittat USB-kabeln! :)
Sedan så gick vi runt mer och kollade lite, köpte en souvenir, en magnet med carlsbron på hahahhah.
Senare på kvällen åkte vi gocart, super kul, hihi.
Och idag gick vi upp vid 5 och tog oss till flygplatsen i väldigt god tid haha.
På flygplatsen köpte jag en Gwen Stefani parfym. :)
Och gud vad irriterad jag blev på dom som jobbade där som skulle kolla om handbagagen inte var för stora,och då var det en kille som hade en väska i rätt mått men hjulen var för stora så han var när på att inte få åka med, och en annan kvinna fick inte ens åka med för hon hade typ för mycket packning eller nåt sånt!
Tycker det är sjukt patetiskt..
När vi gick av planet kände jag hur kylan blåste kallt, usch.
Visst det var inte jätte varmt i Tjeckien men kanske 8 plus grader iaf.
Men i affärerna var det ca 25 grader varmt, och på vissa ställen varmare, sen med vinterjacka och allt!
Fyfan vad varm man blev!
Men jag har haft det super i Tjeckien. :D
Snart borde jag sova eftersom jag inte har sovit mycket alls de senaste dygnen och ska upp tidigt imrn för jag ska till Boda Borg med Niklas, Elin, Regina, Cajsa och Jenny & Kim om dom inte ändrar sej igen..
Som sagt bilder kommer när jag hittar kameran!
OJ FAN VA LÅNGT INLÄGG, jag tror inte nån orkar läsa..
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0