Blåslagen

Igår på träningen skulle jag göra ett hopp som heter en och en halv mollis (mollbergare). Sök på 303c 3m på youtube om ni vill veta vad det är för hopp.
Hur som helst, hade gjort det hoppet en gång tidigare under träningen och några gånger tidigare. Det hade gått skapligt bra tidigare.Men det sista hoppet blev inte så jävla bra. Jag landade platt på rygg i vattnet, vilket nästan är som att landa på asfalt sägs det. När jag landade blev allt bara svart och vitt och jag började sjunka nedåt. Men sen insåg jag att jag behövde komma upp till ytan, så kraftlös simmar jag uppåt. Hade jag inte fått den instinkten hade jag nog svimmat där under vattnet.
Det är det absolut läskigaste jag varit med om i hela mitt liv. Det låter kanske inte så illa, men jag har aldrig någonsin upplevt sådan panik förr som då. Klarade mig undan med en del blåmärken, smärta och en lustig känsla när jag andas.
Så det kunde ha gått värre.Så här såg min rygg ut nästan direkt efter:
Och idag ser den ut så hä
Det är inte så att jag vill söka uppmärksamhet genom detta, utan har bara aldrig varit med om något liknande under mina ca 8 år i simhoppet så ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0