Varför?

Har ni tänkt på att i stort sätt hela livet är en enda förklaring? Jag menar, det känns som att allt måste ha en förklaring eller en ursäkt, varför hände det? Varför gjorde du så? Varför är det så? Osv.
Okej jag tillhör dem som alltid vill veta varför, dels för att jag är väldigt nyfiken och för att ser jag ingen logik i det så förstår jag det inte. Och för att få logik behöver jag veta varför. 
Men varför kan man inte bara få göra saker ibland utan anledning? Om jag känner för att springa 10 varv naken runt huset borde jag kunna göra det utan att behöva förklara varför. För man kanske inte ens själv vet varför, man bara gör det. Den frågan borde jag ställa mig själv, dock är mitt enda svar att jag vill veta varför.
Men förstå vad skönt det skulle vara om man inte skulle behöva förklara sig hela tiden för varenda handling man gör.
Varför skriver jag det här inlägget? Det tänker jag inte förklara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0