Dag 12 - Mitt första husdjur

Mitt första husdjur var ökenråttor eller gerbiler som det även heter.
Det är inte mina på bilden men dom såg ut så på ett ungefär, fast vi hade aldrig nån brun.
Från början var det mina äldsta bröders råttor, men sen när det bara var fyra kvar fick jag dom, tre svarta och en grå. Och jag hade ju så pass mycket fantasi så jag döpte dom till typ Lilla grå, Svart, Lill svart och Mellan svart.
Jag hade dom i kanske 4 år eller nåt, och jag älskade dom och tog jämt ut dom för att leka.
Och när de dog hade jag begravning, jag sjöng för dom, bad, gjorde kors av pinnar, la blommor på graven och så klart grävde jag ner dom. Ni måste tro att jag var psykad när jag var liten, men vafan det var ju mina husdjur.
Många kanske tycker det är äckligt med råttor men det är världens sötaste och underbaraste.
Även väldigt lättskötta. ;)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

haha dom där jävla råttorna :p den ena som gick snett eller vare va? :)

Simba och Leo är ju lite dina också :)

Kram till dig emma!

2011-01-17 @ 13:14:21
Postat av: ali

gud vad söta men jag hade en men en katt åt upp den men det var den sötaste men inte över alla



:( men ändå :)

2011-09-21 @ 17:23:09
URL: http://kan inte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0