Läs den som orkar.

Alltså fyfan för USA. Okej nu ska jag inte skylla det här på USA, men det är alltid skönt att skylla nåt på nån. Det är ju liksom världens storm där ute, tror mina fönster kommer gå sönder när som helst. För det låter seriöst så, och skulle man gå ut med lite för pösiga kläder skulle man väl flyga iväg. Och varför skyller jag det här på USA?
Jo det är ju så att dom vägrar ju skriva på nåt miljögrejs och dom släpper ju ut hur jävla mycket skit i miljön så det finns inte. Jag ska inte snacka som om jag vore nån expert som vet allt om det här, för det gör jag verkligen inte. Men jag tror att alla dessa stormar som kommer hela tiden mycket väl kan bero på det vi gör med miljön, det är väl dens sätt att reagera? Jag kan ha fel, men enligt mej är det en rimlig teori.
Sen så är det ju inte bara stormarna som är problemet, kolla på naturen, t.ex isarna smälter, vart tar isbjörnarna vägen? Drunkar i havet? Det känns ju verkligen bra det. Och inte fan får vi nån snö, vad kan det bero på? Global uppvärmining kanske?
Hur som helst med det här ville jag säga, tänka lite på miljön i alla fall (släck lampor, källsortera, cykla, osv.) , jag är inte största miljöhjälten själv men alltså, jag skulle gärna vilja leva tills jag är typ så där 90 år och att mina barn och barnbarn även ska få göra samma sak, så det är ju trots allt värt att tänka på. Eller?

Att jag skulle skriva nåt sånt här trodde jag aldrig, men miljöarbetet i skolan fick mej faktikst att tänka till lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0