Örebro stad

Jag vet att jag skrivit mycket om det på senaste tiden men det gör mej galen.
Örebro, staden där jag har växt upp, staden där jag tog mina första steg, staden där jag lärde mej prata, där jag upptäckte världen, där jag upptäckte kärlek. Och så mycket mer!
Örebro har alltid varit en stad där jag känt mej trygg, där jag känt mej hemma och aldrig behövt vara rädd för nåt!
En helt normal stad för vissa, speciell för mej.
För det är här mitt liv finns, mina vänner, min familj, min barndom och kanske min framtid.
Men nu under 2009-2010 har allt förändrats.
Våldtäkter, mord försök, misshandel osv.
Jag var själv vittne till ett mord försök i vinter/våras nån gång, jag såg inte så mycket som tur var, men ändå.
Idag blev en man nerhuggen bara nån kilometer från mej, och inte många meter från där min allra bästa vänner jenny och elin bor! Det är hemskt!
Mitt liv är förstört, jag kommer nog aldrig kunna känna mej riktigt trygg här igen. Jag vågar inte vara ute på kvällarna, speciellt inte helgkvällar. Ska man göra nåt sent måste man vara inne hos nån och sedan få skjuts hem.
Dessa män har rent ut sagt tagit friheten ifrån mej, inte bara mej, oss alla!
Speciellt från oss kvinnor, man ska inte behöva känna sej rädd så fort man går utanför dörren.
Kan inte allt bara få ett stopp, jag vill inte leva så här, och det tror jag ingen vill.
Så nu får det fanimej vara slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0