14 år till salu


Författaren Caroline Engvall på bilden under.


Jag läste ut en bok inatt "14 år till salu".
Det är en sann historia om en flicka vid namn Tessan som blir våldtagen av en jämnårig kille, och hon berättar det inte för någon. Hon tar på sej hela skulden och mår dåligt av det.
När hennes bästa vän Jenny frågar om dom ska sälja sex via internet tvekar hon inte.
Och Tessan fastnar i skiten och fortsätter sälja sin kropp gång på gång för att straffa sej själv och få bekräftelse om att hon i alla fall duger till nåt. Tillslut inser Tessan att hon inte längre har kontrollen över sitt liv och flyttar då till en helt annan stad 80 mil bort, men det tar inte slut för det.
Hon behöver hjälp, men det är svårt.

"Detta är den skitjobbiga sanna historien om en helt vanlig svensk 14-åring som prostituerar sig på nätet. Drabbande, gripande och skakande."
betyg: fyra a i Amelia
Amelia

"Läs den!"
Camilla Läckberg

"Årets viktigaste bok!"
Lina Forss, författare till Vildängel och Hallonbäcken

"Det är en gripande, stark och förfärlig berättelse som journalisten Caroline Engvall ger oss i boken."
Dagen


Själv boken mej att verkligen tänka, jag menar det här kan hända vem som helst.
Det är ingen lek det där med att sälja sej. Iofs skulle det aldrig falla mej in att sälja mej, speciellt inte nu efter jag läst boken. Men det finns kanske andra med sådana tankar och då är det bra att dom får tänka om.
Det är bra bok, som alla borde läsa.
Det låter som att jag försöker verka vuxen, men jag menar allvar.



Kommentarer
Postat av: jennysiik

den är så jävla hemsk :(

2010-08-09 @ 22:16:41
URL: http://jennysiik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0